annicaj

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Annica - 14 oktober 2011 14:47

Var på brukshundklubben och tränade med Anna.

Det blev hopp över hinder. Eftersom vi sällan tränar det så har herrn glömt hur det var det där med att sätta sig på andra sidan hindret. Fick starta om lite från början och på minna om hur det var. Måste jobba mera på det.


Körde budföring också. Det är jättekul! Inga problem.


Igårkväll blev det ett snabbt pass mellan mina arbetspass. Fari var verkligen på hugget. Rutan gick i full fart. Läggande u gång gick bra. Ställande med extern belöning gick också bra.

Gnuggade lite vänstersvängar i linförigheten där han gärna vill tränga mej. Ändrade sättet att gå så blev det mycket bättre.


Framförgåendet måste jag bli mer konsekvent på och använda klivkern när han stannar utan att vända sig om. Och "upptaget" till fot efter stannandet.


Innan vi gav oss av hemmifrån blev det lite "sitt kvar" på hallmattan medan jag jönsade runt och hämtade grejor. Satte tillbaka honom ett par ggr innan han satt stadigt.


Idag blev det "ligg kvar" på gräsmattan medan Hill och Diriki fick hämta grejer och ge mig. Svårt att ligga stilla när de andra får jobba men med regelbundet beröm när han låg stilla och ett bestämt men lugnt tag i halsbandet när han inte kunde hålla tassarna i styr. Jag glömmer ofta bort att beröma när han ligger stilla - vilket ju resulterat i att han också "glömmer bort" vad han gör. Måste bättra mig om jag vill ha något resultat.

Som Carro E sa " Hur ska jag kunna kräva 100% uppmärksamhet av hunden om jag själv inte koncentrerar mig 100% på på den och ger den lön för mödan?


Vi jobbar vidare.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards