annicaj

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Lite lydnad

Av Annica - 7 juni 2011 10:20

God Morgon! Gårdagens händelser:

Upp i ottan för att jobba med Trolska Skogen. Idag var jag handräckning  till lillebror som hade lite panik. Ett halvt spåntak som skulle läggas och det var hans sista lediga dag. Fia sorterade spån i vänsterkvist, högerkvist och prima högar samt barakde det som behövdes. Jag blötla i baljor och bar upp det för stegen till Lillebror som spikade för glatta livet. Efter tio timmars jobb var jag tvungen att lämna dem.

Fari var med i skogen hele förmiddagen. Han satt bunden i en tall lekte med pinnar, höll koll på alla som var runtomkring och lå på min jacka. Till lunchen fick han ta igen sig i lugn och ro i rastgården hemma.


Kl. 18 träffade vi Maja/Dacka (buseron) och Jonatan/Ares(Amstaf) och Anna/Hill (Kelpie). Vi körde platsliggning, Lkl ! och så fick jag lite hjälp med krypet. Fari har ju fått in harskutt med baken. Provade i uppförsbacke och då gick det lite bättre. Gnuggas mera och lugnare med högt huvud.

Gjorde en plats till. Fari låg jättefint. Bjöd att lägga ner huvudet, så det blev många belöningarg. Provade med extern belöning bakom honom och då sneglade han på de andra lite, med öronen vända mot godiset i skålen bakom honom. Då låg allt focus på skålen och mej.


Efter träningen släppte jag ut Fari till Maja och Dacka. Maja beordrade "sitt och stanna kvar" till Fari. Så kastade hon en snörboll till Dacka som hämtade den. Så fick Fari springa och Dacka satt stilla. Hon var ju så söt så Fari ville gärna gå och nosa men Maja visade bestämt vad som var ok och inte. Fari fogade sig snällt. Efter några springvändor till kom han glatt springande till mig som suttit bredvid bilen och tittat på.

Väl hemma kröp hundnen upp i knät på mej och somnade gott. Mys efter en lång dag.


Ringde Lillebror när vi for hem från lydnadsträningen vid 21.05 och frågade hur det gick med takbygget. Har precis slagit i sista spiken och är på väg hem! 12 timmars jobb var avslutat. Duktiga Lillebror! Nu är han en äkta TAKSPÅNSLÄGGARE om någon behöver en sådan!!!


Vi höres!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 5 september 2019 19:34

Den 12 juli kom jag hem från jobbet. Öppnar ytterdörren. Fari kommer inte. Jag går till sovrummet. Där reser sig en mycket vinglig Fari i sängen och har mycket svårt att hålla balansen. Han tar sig vingligt ner, genom korridoren och till hallmattan. ...

Av Annica - 14 juni 2019 19:58

Anställningsavtal påskrivet utan slutdatum. Nu "sitter jag still i båten" ett tag. Skönt. Fast inkomst. Tryggare ett tag då. Det lönar sig att ligga i och sträva efter att lära sig och att lösa problem så långt det faller innom mina ramar. Nu hän...

Av Annica - 18 maj 2019 18:08

1. Vi har tagit beslutet att stänga fiskbutiken och försöka sälja den. Skönt & vemodigt. 2. Jag har sagt ifrån mig kassörsuppdraget på hamnföreningen. Skönt. Är kvar som suppleant ett år till. Kul! Så vad gör jag nu med all tid som blir "över" e...

Av Annica - 12 februari 2019 20:47

Ben, paddla. Djupt vatten. Armarna längs sidorna. Sparka med benen. Ni får inte se knäna när ni tittar ner. Små rörelser. Vänd tårna lite innåt. Som när ni går, från höften. Håll näsan över ytan. Hur det fungerade? Inte alls från början. Sjönk som en...

Av Annica - 5 februari 2019 12:32

Krål. Ja så uttalas det på svenska: krål! Nu har Anna och jag gått första lektionen på crawl- kursen för vuxna. Njurunda simsällskap som håller den. En trevlig tjej i medelåldern som visade, instruerade, gav oss uppgifter att öva på. Den ena längde...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards