annicaj

Alla inlägg den 23 februari 2017

Av Annica - 23 februari 2017 18:21

Vid frukost skrev jag tidrapporter. Det blev sex olika. Tre olika dagisar, ett fritids, en reception och hemtjänsten. Hade önskat fler timmar men månaden är inte slut ännu.

Idag blev det en sparktur med hunden. Han vill gärna sträcka ut någon bit av turen men mest vill han nosa efter andra hundar-helst tikar.

Odlingarna framskrider sakta. Sått lite av lite i krukor på fönsterbrädan. Fuchsia- sticklingarna håller på att ta sig - tror jag - de har i alla fall inte vissnat utan är gröna och fina i sina tidningskrukor.

Jag har ställt dem i mjölkkartonger med skruvkork. Det är jättebra när det är tort i krukorna. Då fyller jag kartongen med vatten och efter en kvart öppnar jag korken och häller ut överskottsvattnet i nästa blomkruka. Praktiskt.

Nu hämtar hunden alla lösa saker han hittar och lägger i mitt knä. Dags att engagera sig!
(Handske, anteckningsbok, penna, hårspänne, två förpackningar engångshandskar, pet-flaska )

Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards