annicaj

Alla inlägg under juni 2013

Av Annica - 25 juni 2013 22:45

Tiden går fort. En häktisk midsommarvecka med jobb från tidig morgon till sena kvällen i en veckas tid är äntligen över. Kul men det blir så otroligt intensivt. Midsommaraftonens em tillbringade jag i byalagets café där vi bredde sik-,lax- och skink/ostmackor för allt vad tygen höll. När den sista deltagaren trillat i vattnet på stånfighten och festlotteriet var draaget så traskade vi hem. Duschade, svidade om och blev skjutsade till bästa kompisarna där vi åt världens godaste pajer, fisk och som avslutning en helt fantastisk tårta med marsipangrisar badandes i en kitkat-tunna fylld med härlig chokladkladdkaka av äkta choklad!!!! 

Traskade glada, nöjda och trötta hem för några timmars sömn.


Lördag gick flyttlasset till Norrtälje. Flyttade in dotter i lägenhet. Käkade gomiddag, hälsade på världens bästa uppfödare - Wirabruks Kennel - innan vi ångade till lägenheten där vi avslutade kvällen med marängswiss innan jag slocknade.

Söndagen sov jag så mycket jag orkade medan ungdomarna for till storstan och den högvaktande pojkvännen som hade en halvtimmes permis.

När dotter kommit hem så tog jag bilen, släpet och hunden med mig och for tillbaka hem igen. Skööönt att komma hem till sitt.


Idag har jag rökt böcklingfilé, pepparlax och gravrö. Gått långprommis med hunden, tuktat en buske, hängt och tvättat tvätt, jobbar kvällen och natten i stan. Åker hem imorgon bitti.

Hjulen snurrar fort nu....


Hörs!

Av Annica - 10 juni 2013 01:51

Trolska: klistrat sand, målat dörrar och luckor.
Hemma: klippt gräsmatta, grävt ogräs, planterat och flyttat plantor.
Hundar: promenerats och busat på tomten.
Trött? Ja!
Sov gott :)

Av Annica - 1 juni 2013 00:58

Räknat på in-priser,ut-priser och marginaler på allt...till slut "slängde" gubben ut mig. "Men åk hem å drick kaffe å rasta hundarna!!!" Hörde jag innan dörren stängdes.
Det är spännande med ekonomi.
Hade sista kursdagen igår. Men kursen är inte slut än. Mer kommer om några månader.
Imorgon är det sushidags igen. Kvällen avslutades med besök av brorsan och hans nya tjej. Trevlig hundmänniska som spelar fiol :)

Sov gott!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards