annicaj

Alla inlägg under april 2013

Av Annica - 22 april 2013 22:54

Jobb med bad idag. Kort dag. Uträttade lite ärenden på vägen hem. 

Kom hem och slocknade i soffan en timme. På hundpromenaden blev det lite lydnad med Diddan och efter middagen blev det lite apporteringsträning och en hel del klick med musmattan. Där är det flyt :)

Kollade på Biggest Loser och slocknade igen under nästa program.

Undrar om det är järnbrist??? Lite blutsaft kanske inte skulle skada.

Dags att sova. Lååång dag i morgon. Startar 8 och slutar 22 och så restid hem på det. Bäst att ladda batterierna så de håller ända i mål.

Hörs.  


Av Annica - 21 april 2013 22:07

Jobb första delen av dagen. En sväng till kärmor. Så hem. Efter en stillasittande dag tog jag med Asfari på en rask promenad. 6 km blev det.
Hemma blev det grillafton med familjen och lillebror. Mums. Slocknade sedan till Spårlöst. Förflyttat mig till sängen. God natt!

Av Annica - 18 april 2013 23:06

Regn! Då blev det en rejäl sovmorgon. Hälsade på på flätningen. Där var "spångmästarna" i full gång. Färgglada bitar i två storlekar snickras och målas för fullt.
Tog en längre promenad m hundarna. Men vände när det började hällregna. Väl hemma så var det bara hälarna som var torra. Skönt att byta om och dra på ullstrumpor.
Kvällen och natten tillbringar jag på jobbet.
Hörs.

Av Annica - 16 april 2013 23:52

Fick rycka in ett xtrapass på jobbet idag.
Hem och delade ut byalagets nyhetsblad i 140 brevlådor. Promenad med hundarna och go middag med kokt kolja och äggsås. Mums. Sedan blev det latsoffan hela kvällen. Beundrar "Mot alla odds"deltagarna för deras inställning och styrka att klara alla strapatser.

Fick et avlagt crossdäck av grannen igår. Knöt en lina med karbinhake runt däcket. Nu får jyckarna turas om att dra det med sele på. Styrketräning i små portioner :)

Hörs.

Av Annica - 14 april 2013 18:56

Vaknade upp till en härligt Solig dag!

Promenerade med hundarna, frukost och sedan ut med lurvtussarna på altanen. Där stod vi i solen medan hårtussarna yrde runt oss. Sköönt sa hundarna när jag gick på dem med hårborsten. Sedan fick de stå i rastgården medan Lasse bytte till sommardäck på alla bilarna och jag tog med mig dammsugaren och storstädade den ena efter vinterns alla resor. Till sist tog vi och schamponerade den också. Så nu glänser bilen igen :)


När man och son dragit iväg för att vara på fotbollsmatch - den store på läktaren och den mindre på planen - så gick jag loss med färger och penslar :D Den är inte riktigt klar än men det är en början:

 

Pausade med handling av mat och rastning av hundar. Sedan var det symaskinens tur att jobba. Nu är den äntligen färdig :) Många färger blev det i broderiet men det är så kul och så svårt att hejda sig när jag väl sätter i gång med nål och tråd ;)

  loss

Perfekt att häkta fast i jeanshällorna och ha telefonen i och annat smått och gott som man alltid vill ha till hands.

Igår släppte jag också loss med penslar och färger på min papier maché fisk. Så här blev den:

 

Lite suddig i synen blev den visst också :)

Nu är det dags att ta tag i hemläxan från Styrkraft så vi får ordning på affärerna också.

Hörs!

Av Annica - 12 april 2013 18:12

 

Diddan ingår i vår flock numera. Så idag började vi med en rådfrågning hos uppfödaren Åsa. Ett energiknippe som kanaliserar energin mot hundar och folk å allt möjligt. Det var bara att sätta igång att testa.

1. Hårt spår: Hundarna i bilen. Gick ut på skaren. La ner en bit skinnad strömmingsfilé mellan fötterna var 3e meter i ca 25m. Gick en vid båge tillbaka (hade vinden i ryggen när jag gick ut spåret!!!).

Hämtade hunden visade de första fotspåren sedan var det bara att "åka med". Oj va skoj det var. Bromsade till promenadtakt så att de inte missade nått ;)

Två spår var.

När vi kom hem parkerade hundarna :)  

Efter vilan tog vi en en-och-en-promenad. Fari fick en längre snabbare sväng med lite lydnadsträning mitt i här och var.

Målet med Diddans promenad var att han skulle förbli "calm sumisiv". Jag insåg att min vanliga promenadtakt och energi triggar honom (ÄNTLIGEN!!! hör jag det eke från stockholmshållet nu ;) ) så jag gick väldigt långsamt och så fort hans svans höjdes så stannade jag, tog in honom vid sidan och stod stilla tills han var lugn och svansen sänkt igen. Så "såsade" vi oss runt i byn, ut på kajen där det rörde sig folk, runt Fiskbutiken där det brukar erbjudas gott - den tog tid :) - vidare till Grönviken där Ida satt uppkopplad. Den tog också tid men det gick :D utan utfall. Det blev ett litet voff där (ett för mycket - fy på matte som utmanade en milimeter för mycket). Sedan genom byn hem igen.

Fördelen med en jobbig utmanande promenad, vet du vad det är? Jo, det här ;)....  

Tröttmössan på igen :) Då får matte en lugn kväll också!

Vi hörs!


Av Annica - 11 april 2013 23:07

Det blir sushikurs :) nu väntar vi bara på anmälningar. Först till kvarn... måtte det bli fullt!

Yoga i kväll också. Så skönt. Hittar alltid otränade muskler att jobba med.
Nu sovdags.
Hörs!

Av Annica - 10 april 2013 22:20

...blev allt annat än ledig!
Röka fisk.
En härlig tur på skidor i solen med dogsen.
Sedan förberedande kontorsjobb för fiskbutiken i några timmar innan ett möte och middag.
Kände mig välförtjänt av ett svettigt yogapass efter denna dag. Nu är både kropp och knopp lagom uttröttad så att jag kommer att sova gott.
Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards