annicaj

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Annica - 29 april 2011 20:45

ÅHÅH va kul! Packar väskan med saker, godis, saft, vatten, bullar, SBK-skynket, sök-rullen och till sist koppel och hund. Anna och Hill också så klart!


Snabb vallning av rutan. Kör en och en hund. Fari börjar. Arbetar lugnt och metodiskt till han hittar fig. På andra fig får han fatt i någon annan vittring som han drar iväg efter men kommer genast när jag ropar. Vid omskicket vädrar han in det andra men jag säger nej, han avbryter vänder hunudet i den riktning jag vill, vädrar och på mitt kommando gör han det han ska, söka!

Fjärde fig får belöna med kamp i trasa.

Avslutar där.


Hill får göra vindmarkeringar med fig längre och längre ut. Han blir tuffare och tuffare för varje fig. Å vad han är duktig! Han gick så målmedvetet och rakt på den sista figgen som låg ganska långt ut. Ingen tvekan i vad han skulle göra, inget stanna och kolla på matte! Jättekul att se!


Nu vill jag ut och träna mer,mer,mer och plats,plats,plats. Det är visst mängdträning som gäller!!!! ;)


Vem vill träna sök söndag förmiddag?

Vi hörs!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards