annicaj

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Annica - 23 september 2010 21:20

Idag blev det några timmar i Syrummet. Av ett par byxor sydde jag om till en kjol.

Re do. Skoj när det blir bra   .


Så hämtade jag hundarna och swichade och hämtade dotter och landade på klubbben till slut.

Beslöt mej för att gå med bestämdda steg ner på planen och sätta igång att träna direkt. Laddade med korv i fickorna. Lite linförighet, stegförflyttnngar på stället, ingångar. Beönade när han håll sig på rätt placerad i förflyttningarna. Gick sedan raka vägen till bilen och satte in honom medan jag utrustade mej med lite skojsaker. Körde ett pass till med inkallningar och så lite apportering. Han har för vana att slå app.bocken med tassarn innan han tar den. Så jag la ner bocken en bit ifrån oss, gick fot och sa apport när vi passerade bocken. Han tog upp den fint och höll till jag sa koss. gjorde så några gånger för att sedan lägga ut och han fick gå ut och ta den och till slut galoppera ut och hämta den. Belöning korv här.


Pausade sedan med hunden vid sidan medan vi stod i grupp och pratade. Fari la sig ner och kollade på Hill, Affe, Bitossi och Ozzy (som kom nära inpå och kollade in honom om han tänkte mucka men Fari slickade sig om munnen och tittade bort.) Det var en skön känsla att bara vara utan att spänna sig och vara på sin vakt     . Tack för den störningen som gubben klarade glant denna gång.


Anna tog också kopplet en vända och tog några moment ur Lkl 1. Såg bra ut.


Men, jag behöver inspiration att träna in en ny sak och sedan hjälp att finslipa det han kan. Tips?

Ha det gott!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards