annicaj

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annica - 31 augusti 2012 21:48

Regn och mulet idag = sov och läsdag. Sköönt!

Lat dag med kaffe och läsning och en och annan hundpromenad.Hämtade upp en förkyld Emil på em. Lagade middag och promenerade hem honom senare.

Jag kollar på play medan lasse läser ut bok efter bok. Tur att det finns e-böcker när våra böcker är utlästa.

Vi hörs.

Av Annica - 30 augusti 2012 20:30

Packade ihop efter em sista diskning i den lilla 2 minuters diskmaskinen på campingen (Lasse diskade varje gång :-P ). Körde via Arkerssund och Motala via Linköping till Åtvidaberg. I Linköping köpte vi middag hos en fiskhandlare. Tonfisk. Strax efter Fillinge-korset klev jag ur bilen och cyklade den sista biten. Uppförbackar och stark motvind men klarade det på 50min med två korta vätskestopp. Emil kom förbi efter träningen. Han beställde ris och korvstroganoff till middag imorgon efter träningen. Vi hörs.

Av Annica - 29 augusti 2012 21:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annica - 28 augusti 2012 22:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annica - 14 augusti 2012 10:32

Hunden är pigg och glad igen. Igår fick vi medicinen i brevlådan. Sju dagar sedan får vi hoppas att det blir bra. I lördags såg jag teaterföreställningen. Den var rolig, fyndig och inte en död minut. Jag gick därifrån med ett brett flin. Paus fisk kommer.

Av Annica - 8 augusti 2012 14:23

Fari har vandrat i natt. Varit ut x antal ggr. Kissat flera minuter i taget. Vandrat igen. När han kräktes i morse så ringde jag vet. Åkte in. Rönken av mage. Tarmar ok men förstorad prostata. Lugnande och tappad på en liter urin. Medicin beställd som kommer med posten imorgon-hoppas jag. Hjälper inte den inom en vecka så får vi överväga någon form av kastrering. Håll en tumme att medicinen hjälper. Tusse ligger helt utslagen efter att ha blivit drenerad på all energi. Krya på dej!

Av Annica - 7 augusti 2012 22:09

På morsans gamla RexLyx med bara en fungerande växel (den tyngst ) och cykelkorg trampade jag runt Hårte, Jättendal och hem med Christina. Snittfart på 18km/tim och hela rundan på 52min. Det blev gomiddag direkt jag landat hemma. Nu ska konditionen trimmas igen efter en lat sommar. ;-) Härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards