annicaj

Alla inlägg den 12 december 2018

Av Annica - 12 december 2018 16:57

Min tidsbegränsade anställning löper ut den sista december. Frustrerande när jag trivs där jag är.
Men idag har jag varit på anställningsintervju på annan arbetsplats.
En av tre som kallats till intervju. Enerverande att vänta in svar på beslut.
Blir så frustrerad av att inte ha en trygg anställning. Man blir ju inte yngre och det är för många år kvar till pension.
Jag har sökt fler jobb men i Hudik och där är det säkert många fler sökanden.

Den här formen av stress är jag urdålig på att hantera inser jag. Att ha mycket att göra är en annan sak. Den stressen klarar jag mycket bättre. Men att ha en "blank" kalender och framför allt ingen planerad inkomst gör mig skräckslagen. Jag har varit arbestslös typ 3 dagar i mitt liv. Lockar inte.
Visst, jag söker tim vik om jag inte får något fast - det har jag gjort tidigare, men jag strävar inte efter det!

O- roliga helger om jag inte får en anställning på påskrivet papper innan. Lovord ger mig inte mat på bordet!
(Även om det uppskattas)

Nu ska jag svara på en fråga från länsstyrelsen så att vi får ut bidragspengarna från jordbruksverket till hamnföreningen.

Hörs!




Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards