annicaj

Direktlänk till inlägg 27 september 2018

Taggad igen.

Av Annica - 27 september 2018 20:57

Nu har jag varit till Östlunds och aktiverat taggen tre månader framåt igen. Bara att boka tider i kalendern och fullfölja sedan.

Söndag kväll passkväll, kanske.
Måndag sim efter jobbet.
Onsdag och torsdag gym efter jobbet.

Då borde flåset ge sig lite om man håller tempo på gymmet varje gång. Och så hundinader varje kväll också förståss.
Får ta långpassen i dagsljus på helgerna.

Om jag tar pulsklockan med och håller puls på 120/130 hela långpassen 1-1,5tim så borde ju vilopulsen sjunka med tiden. Får köra intervaller på gymet efter styrketräningen. Då borde kroppen bygga på sig lite.

Blir taggad - och trött - av bara tanken. Men då kan jag, med gott samvete, ligga i soffan och läsa böcker sedan :0).....
....jag har reserverat typ 5 böcker från biblioteket. Den första hämtade jag idag. Jojo Moyes: Toner i natten

Nu ska hunden och jag tryna ner oss i sängen och läsa bok - och vila oss i form till helgens första långpass =0D

Hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 5 september 2019 19:34

Den 12 juli kom jag hem från jobbet. Öppnar ytterdörren. Fari kommer inte. Jag går till sovrummet. Där reser sig en mycket vinglig Fari i sängen och har mycket svårt att hålla balansen. Han tar sig vingligt ner, genom korridoren och till hallmattan. ...

Av Annica - 14 juni 2019 19:58

Anställningsavtal påskrivet utan slutdatum. Nu "sitter jag still i båten" ett tag. Skönt. Fast inkomst. Tryggare ett tag då. Det lönar sig att ligga i och sträva efter att lära sig och att lösa problem så långt det faller innom mina ramar. Nu hän...

Av Annica - 18 maj 2019 18:08

1. Vi har tagit beslutet att stänga fiskbutiken och försöka sälja den. Skönt & vemodigt. 2. Jag har sagt ifrån mig kassörsuppdraget på hamnföreningen. Skönt. Är kvar som suppleant ett år till. Kul! Så vad gör jag nu med all tid som blir "över" e...

Av Annica - 12 februari 2019 20:47

Ben, paddla. Djupt vatten. Armarna längs sidorna. Sparka med benen. Ni får inte se knäna när ni tittar ner. Små rörelser. Vänd tårna lite innåt. Som när ni går, från höften. Håll näsan över ytan. Hur det fungerade? Inte alls från början. Sjönk som en...

Av Annica - 5 februari 2019 12:32

Krål. Ja så uttalas det på svenska: krål! Nu har Anna och jag gått första lektionen på crawl- kursen för vuxna. Njurunda simsällskap som håller den. En trevlig tjej i medelåldern som visade, instruerade, gav oss uppgifter att öva på. Den ena längde...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Skapa flashcards