annicaj

Alla inlägg under maj 2017

Av Annica - 27 maj 2017 23:51

Frukost hemma i favoritfåtöljen. Det bästa som finns.
For till Fiskbutiken och skurade golv. Ett varv med ajax och skurmaskinen, ett varv med levangen, svabb och vatten och till sist med ångmaskinen. Ändå fick jag inte bort allt. Nu ska golven torka sedan ett varv med målartvätt, torka och sedan är det dags att rolla golvet första varvet. Fiskfett biter in bra.

Eftermiddagen blev det lite hamnföreningspyssel.
Lasse fixade grillmiddag, jag fixade egenodlad sallad till. Så gott med ett glas reoja till.
Målarsuget kröp fram. Får man inte måla golv så får jag väl måla på duk istället då. Det blev starten på ett självporträtt. Skitsvårt - men roligt.

Nu väntar kudden.
Hörs.

Av Annica - 18 maj 2017 21:52

Igår tillbringade jag större delen av dagen i stan. Uppdrag från hamnföreningen avlöste varandra. Hunden var med hela dagen så han var måttligt pigg när vi kom hem.

Idag bestämde jag (eftersom ingen arbetsgivare behövde mig idag) att det blir en utedag.
Började med att brygga en termos kaffe. Packade fika till både mig och hunden. På med regntät jacka och bekväma skor. Tre timmar senare var termosen tömd och vi landade hemma igen efter en dryg mil.

Åt lite lunch. Då kom det besök på gården. Det var Pelle som kom för att ta med sig fiskvagnen. Å där for den!!!! Lovely! Ett skrot mindre på tomten.
När jag ändå var ute så hämtade jag två proppfulla - skittunga - säckar med hästskit. Grävde om landet, rensade ogräs, gödslade, vände ner det, hämtade halm och toppade bädden med det. Gjorde om samma procedur med ett land till och grävde om det tredje när jag ändå var igång. Duggregn så vattningen skötte sig själv.
Planterade ut ett gäng blommor i blomlåda också. Där tog energin slut.

Middagen blev en omelett toppad med cheddar och lite vit caprin från Åsbergets getgård i Bräcke. Mums.

Dagen var inte slut där. Hämtade 20kg kött från lokala bonden som paketerades och pulades in i frysen. Nu har vi kött några månader framåt.

Senaste avsnittet av Broadchurch är nu avhandlat. Armarna är tunga och benen stumma. Skööönt. Sängdags så jag orkar vara pigg och glad på jobbet kl 7 imorgon bitti.
Höres.

Av Annica - 14 maj 2017 21:47

Förkyld, ögoninflamation och otroligt sugen på att vandra med lite packning på en led genom Frankrike och Spanien. Värme, vedermödor, främmande människor. Läser vandrarnas uppdateringar på vägen/Camino mot Santiago.

Min "vandring" blev en sväng på Kustleden med hunden i sakta mak. Ja, Fari hade gärna valt en raskare takt. Tar det en annan dag.

Nu är hallen och korridoren nästan helt färdig. Bara tre par dörrfoder till som ska tvättas och målas. Tänk att det är 6 dörrar på några få kvadrat. Snart är det klart och återställt. Fint blev det. Jag blir glad varje gång jag kliver in i hallen.
Äntligen känns den som våran. Vi har bestämt golv och färger. Lugna toner.
Snart är det dags för köket.

Ute regnar det. Behövs verkligen. Blåbärsris börjar bli brunt på vissa ställen i skogen. Grundvattnet behöver påfyllning och mina planteringar blir glada av vattnet. Själv slipper jag springa fram och tillbaka för att vattna.
Ha en bra vecka!
Hörs.

Av Annica - 1 maj 2017 22:23

Värmen har närmat sig - äntligen! Det blev till å gräva upp en bit land till. Rensa massor av ogräs. Kantskära nya och en del av gamla landet. Det gamla har fått mera sol nu sedan vi tog ner den enorma granen som skuggade hela landet större delen av dagen.
Så kaffe på altanen i strålande sol och en bra bok.
Em tillbringade jag med att röja på kontoret. Rensade bort massor av saker som Lasse skjutsade till containern. Och sorterade och hittade plats till resten. Så nu finns en soffa att sitta i och en chiffonge att sitta vid. Resten är ren golvyta.
När det blev lite ordning så var det riktigt roligt att plocka ihop Hamnföreningens bokföringsunderlag. Alla papper i datumordning. Tog en promenad ner till campingen och tömde lådan där och gjorde ordning statistiken så det bara är att rapportera in imorgon.

Ja det var den dagen det. Jag är ganska nöjd med den.
Både fys och mental träning.

Nu är det dags att ladda batterierna för morgondagen. Kanske jag får jobb, kanske inte. Hur som hellst så kommer jag nog att ha sysselsättning oavsett.

Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards