annicaj

Alla inlägg under mars 2016

Av Annica - 31 mars 2016 20:44

Fick en kruka med tomatplantor av en arbetskamrat som sått allt och allt kom upp! Planterade om i varsin kruka.

Jag har varit sparsammare med sådderna. Så här ser det ur nu:

Pionvalmo

[k Oregano

Timjan

Och den mest spännande: Stevia

Det blir spännande och se vad det blir av allt.

Hörs.

Av Annica - 31 mars 2016 18:36

Nu har vi tagit ett pass igen. Med hunden. Rask takt. Lagom ansträngande. Tredje passet i schemat.
Träningsvärk efter yogan. Än.
Vila hela kvällen nu.
Hörs.

Av Annica - 29 mars 2016 20:36

Då blir det ingefära, citron, honung i hett vatten. Gott och värmande. Vill INTE bli förkyld eller nått sånt otäckt.
Ska ju springa pass 2 imorgon!
Ha en fin kväll.

Morgondagens beställning hos Nisse.

Av Annica - 28 mars 2016 22:08

Då börjar energin komma tillbaka så att det är roligt att göra saker.
Börjar alltid med att fylla på med fysisk energi. Promenad på fm.
I kväll blev det 40 minuter yoga. Phu, det var länge sedan men så skönt när svetten rinner och man känner att muskler har fått jobba och sträckte ut. Nu kan jag sova gott.

Mellan passen har jag organiserat bokföring så det bara är att fylla på när det är dags. Konterat färdigt på alla fakturor, redo att matas in. Väntar bara på bokslutet som ska göras klart först.
Roligt att klura på rätt konton. BL infos Bokföringsbok är guld att slå i.
Har också tittat i manualen för faktureringsbiten. Undrar om jag ska lägga ner tid på att lägga in alla där. Hm underlättar resten av året om allt blir rätt från början.
Oj vad lite rörelseenergi kan generera.
Några varv med Asfari har det också blivit idag.
Nu väntar kudden. Tidig dag imorgon.
Hörs.

En liten droppe har sträckt sig ur jorden mot vårsolen!

Av Annica - 28 mars 2016 10:24

S health appen. Mål: springa 5 km.
Dag 1. Gå 5 min rask gång 10 min gå 5 min.
Lätt.
Men jag la all focus på att ha en bra hållning. Inga rundade axlar, inte sjunka ihop i höften, spänna rupan och driva på steget med tårna (det kändes i vaderna) . Räta upp mig så det stramar i magen. Det blev svettiga 10 minuter. Mer styrketräning än kondition.

Nu får hunden mysa på tomten medan jag och Molle sitter i solen på altanen. En kopp kaffe smakar bra nu. =0)

Hörs.

Av Annica - 28 mars 2016 09:23

Solen strålar. Nu,nu,nu....ska jag ta på springskorna och ut å kuta!
Hörs!

Nja...så vita är de inte längre.
Så grönt är det inte på gräsmattan ännu.
Men ut ska jag i de skorna ?

Av Annica - 27 mars 2016 20:10

Lediga dagar med långpromenader i solen längs havet och i skogen. Så skönt.
Påsk middag med grabbarna. Anna fattades. Skickade med Sebbe en påskpåse att festa på när de ses.

Plockat röjt och "papprat" lite. Bokföringsdag imorgon.

Flyttat pallkragar till den varmaste platsen på tomten. Fattas bara regel och byggplast till lock så är min första kallbänk snart redo att sås. Inspirerad av nya boken lagom till påsk: Skillnadens Trädgård av Sara Bäckemo och Maria Fors Östberg.
Signerad av Sara dessutom!

Inget spännande på tv i kväll heller. Tar och läser istället.

Hörs!

Av Annica - 25 mars 2016 19:03

Sovmorgon! Så underbart skönt. Lasse tog butiken själv idag. Sebbe och jag gick med hundarna, tog en sväng till Gnarp och sedan till Starks och handlade.
Sådde lite inköpta fröer och pysslade lite medan Sebbe gjorde läxor.
Lasse kom hem nöjd. Sebbe bakade ananaspaj som vi fikade å em.
Tog en långpromenad med hundarna innan Sebbe drog till Sandra och Emil.
Nu är det ugnsbakade grönsaker med rökt rapsolja och grillad lax/kött som gäller.

Ha en trevlig kväll!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards