annicaj

Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Annica - 30 maj 2015 23:33

Då behöver jag inte vattna imorgon eller på måndag. Fröna får gro i fred :)

Har varit på föreställningen 1721 på Glysis.
Vilken insats av alla skådisar, orkester, scen, ljus, ljud ja Alla som på något sätt varit med. Fantastskt skådespel med små medel berör så fantastiskt. Rolig, sångstark och allvar i en lagom blandning. Svenko som klippt och skuren till sin roll. Lika så vackra Tua med den magiska rösten som Anna. Och alla andra lokalkändisar och Tomas Hedengran.
Härliga dansare med otroligt uttryck. Östen som rakat av mustachen och tagit bort glasögonen och med lång peruk oigenkännlig till han öppnade munnen. Jens alltid lika humoristisk med lite stärkande innanför västen.
Superbra jobbat!
Se den om du har möjlighet!

Tortillapizza (tack för tippset A&S ) smakade mums när vi kom hem.

Och jag blev jättelycklig när jag kände på fiskkläderna som hängde på bron. De var torra!!! Vi har en förstukvist som skyddar mot regn! Äntligen!

Nu är det dags att knäppa på en pod och vila huvudet på kudden. ( Undrar om jag hinner höra inledningen? ;-) )

Hörs!

ps

Av Annica - 30 maj 2015 14:06

Duffy har äntligen hittat husse och mattes säng som kryp in nu :)

Av Annica - 30 maj 2015 14:04

Är det när Fiskbutiken öppnar. Men onte förrän på tisdag.
Idag har jag tagit ut sommaren i förskott. Jag har påtat i landen. Lycka! Jag har sått palsternackor, två sorters morötter, sommarmalva, blåklint, sockerärtor, mera gräslök, rosenskära och planterat plantorna jag köpte igår. Det blev en låda vid rastgården med krasse, lavendel och luktärtor som -hoppas jag- ska klättra på rastgården och bidra med lite skugga. I urnorna blev det ringblommor i en och mynta och ringblommor i den andra. Snöbollsbusken fick också en driva ringblomsfrön vid fötterna också. Vattnade allt och drog fiberduk över landen så inte katterna gräver runt i raderna innan jag lagt gräsklipp över alltihopa. Tänkte täckodla alla landen utom potatisen som visar sig nu.
Lunchar på lasagne från igår och ska nu ta tag i to-do-list.
Packar datorväska mm för att åka till Fiskbutiken och fortsätta med förberedelserna där. Lassa knegar i Trolska hela helgen.
Dags att lägga på ett kol för vi ska se teatern 1721 på Glysis i kväll också.

Ha en trevlig lördag!
Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Skapa flashcards