annicaj

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Annica - 5 maj 2015 23:41

Specialyoga i kväll.
Vi jobbade två och två. Provade på yogamassage också. Att ge långsam kraftfull massage med kraft från hela kroppen. Den som gav massagen jobbade i olika yogapossitioner med synkad andning. Jobbigt men roligt.
Att få var skönt. Fast trycket var kraftfullt så gjorde det inte ont eftersom den var så långsam.
Muskler drogs långsamt ut och leder knakade och brakade skönt.
En bieffekt var att jag sträckte ut min fotled mer än jag någonsin klarat själv ?.
Ett svettigt yogapass eftersom vi synkade andningen med varandra vilket krävde full focus samtidigt som rörelserna blev mycket effektivare än när man gör själv.
Fick hjälp att sträcka ut armarna som jag inte klarar själv bl.a Vi hjälpte varandra att justra "bordet" så att vi stod rätt. Lyfta överkroppen till rätt läge, dra upp axlarna så ryggen blev plan, sträcka bröstmusklerna och jobba med skulderbladen. Hittade alldeles för korta lårmuskler i samma veva också. Stretcha mera.
Lite svårt att slappna av i vilan med en person nära på yogamattan bredvid. Lite för nära min comfortzon.
Annorlunda pass.
Tack för det.
Hörs!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards